Logo Dobrá práce
hledat přihlásit
  • Nabídky práce
  • Práce na e-mail
  • Životopis
    • Vložit životopis
    • Životopis vzor
    • Editace mého životopisu
    • Zapomenuté heslo
  • Poradna
    • Jak napsat životopis
    • Vzor životopisu
    • Vybíráme personální agenturu
    • Jak se chovat u pohovoru
  • Agentury / úřady
    • Agentury práce
    • Pracovní úřady
  • Pro firmy
    • Ceník inzerce
    • Koupit kredity
    • Hledat zaměstnance
    • Přihlásit do administrace
    • Jak napsat pracovní inzerát
    • Otázky/odpovědi
    • Pricing
  • Přihlásit

Najděte si dobrou práci...



Rozšířené vyhledávání



Na stránkách Dobraprace.cz, které jsou funkčně propojeny se skupinou pracovních webů fungujících pod hlavičkou Dobrá Práce používáme cookies. I my vás tak musíme obtěžovat a požádat s jejich uživáním o SOUHLAS. Pokud vám to tedy nevadí, stiskněte VÍCE NEOBTĚŽOVAT.
více zde / odmítnout / předvolby

Také vám někdy není jasné, koho to firma vlastně hledá? Některé názvy profesí vysvětlíme


Hledáte práci a občas vlastně ani nevíte, co za pozici firma nabízí? Ztrácíte s v pojmech jako Senior project manager, konzultant SAP SD, Key Account Manager, Event Manager a tak dále... Řada českých manažerů už ani jinak nemluví a stejným způsobem popisují i pracovní pozice. Nemusíte se stydět, zdaleka nejste sami, kdo jim tak úplně nerozumí. Zkusíme vám alespoň pár pojmů objasnit.

Senior project manager

Jde o velmi schopného programátora, který nejenže stíhá vést podřízené, ale je při tom schopen mít dostatečný přehled o všech novinkách a trendech a dokáže je uplatňovat.

CEO

Chief Executive Officer je v původním významu výkonný člen rady ředitelů pověřený vedením společnosti. V ČR se tak označuje téměř libovolný nejvýše postavený (chcete-li generální) ředitel nebo jednatel společnosti.

General Manager

Správný anglický překlad českého výrazu generální ředitel. Český generální ředitel totiž rozhodně není CEO a s ohledem na náš obchodní zákoník ani být nemůže, tedy pokud není ředitelem organizační složky britské, irské, kyperské nebo maltské společnosti.

Senior Manager

Jedná se o člena nižšího a středního managementu, který svoji pozici zastává již několik let/má za sebou mnoho let praxe.

Junior Manager

Obvykle označuje pozici člověka v (nej)nižších úrovních managementu, který daný post zastává méně než rok (potažmo někde méně než 2 nebo 3 roky).

Account Manager

Člověk, který figuruje v dané firmě jako hlavní kontaktní osoba pro daného zákazníka. Jeho úlohou je řídit (proto onen manager) vztah jeho zaměstnavatele s daným zákazníkem. No a proto, že platby ze všech transakcí, které se firma s daným zákazníkem uskuteční, přijdou obvykle z jednoho bankovního účtu (anglicky banking account), říká se v angličtině takovémuto člověku Account Manager. Je to totiž člověk, kteří je zodpovědný za všechny platby, které přijdou z daného účetu.

Sales Manager

obchodní ředitel

Key Account Manager

Potřebujete rychlou informaci o nějakém klientovi? Nejlépe, když se zeptáte „kýekaunta“, neboli Key Account Managera. Jeho úkolem je pečovat o klíčové zákazníky. Key Account Manager navazuje a udržuje dlouhodobé vztahy s klienty, vyjednává podmínky spolupráce, plánuje prodej či vyjednává marketingovou podporu.

Event Specialist

Firma chce uspořádat večírek pro významné zákazníky? To je úkol pro Event Specialistu. Naplánuje a uspořádá školení, konference, semináře a další akce pro zákazníky, klienty a uživatele. Očekává se, že Event Specialist dokáže akci vymyslet zajímavě a netradičně.

HR Business Partner

Je potřeba nabrat nové zaměstnance, naplánovat vzdělávání těch stávajících, upravit systém odměňování? Tím se zabývá HR Business Partner. Tento člověk řídí HR oddělení (oddělení lidských zdrojů) a kromě toho je v úzkém kontaktu s manažery ostatních oddělení, aby měl o všem detailní přehled.

Business Development Manager

Jeho úkolem je vyhledávat a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Business Development Manager připravuje obchodní plány, jedná s dodavateli, vymýšlí firemní strategie pro vstup na nové trhy nebo na propagaci nových výrobků. Jinými slovy stará se, aby firma neztratila konkurenceschopnost.

Advertising manager

Manažer pro reklamu - odpovědnost za reklamní aktivity společnosti, spolupráce s reklamními agenturami, příprava projektů a řízení projektů, výběry médií

Application consultant

Správa aplikací, konzultace uvnitř firmy nebo ve vztahu k externím klientům, implementace nových požadavků, integrace aplikací

Brand sales manager

Ochodní manažer pro určitý druh výrobku - odpovědnost za plánování a provádění obchodní strategie a odpovědnost obchodní výsledky týkající se jednoho výrobku nebo skupiny výrobků (zboží).

Customer care manager

Řízení týmu prodejců, školení v péči o zákazníky, pozice vyskytující se v supermarketech, zajišťování chodu reklamačního oddělení, informační systémy pro zákazníky.

Maintenance manager

Manažer údržby. Odpovědnost za technický stav svěřeného zařízení, kontakt s dodavateli zařízení, zajištění plynulého chodu

 

Autor: Dobrá práce.cz

Hodnocení: 6 0   100 % (6 hodnocení)
Sdílet

Další články

Může vám vytetovaná lebka na zátylku přinést výpověď? Jak kde... (Následující článek)
Sháníte práci a je vám přes dvacet? Firmy se s nabídkami stěhují i na Instagram
Bláznivé otázky při pracovním pohovoru. Je dobré být připravený (Předchozí článek)
Zobrazit další články na téma práce

Poradna

  • Jak správně napsat životopis
  • Vybíráme personální agenturu
  • Jak se chovat u pohovoru
  • Články na téma práce
více
  • Ochrana osobních údajů
  • Práce na e-mail
  • Katalog pracovních agentur
  • O portálu, kontakt

For employers / Post Job English orders

© 2022 Dobra Prace.cz Všechna práva vyhrazena

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie - nastavení cookies