Sháníte práci a je vám přes dvacet? Firmy se s nabídkami stěhují i na Instagram
![](https://www.dobraprace.cz/userfile/images/193/thumb/193-198.jpg)
Milujete Instagram? A sháníte práci? Tak vězte, že už i firmy vědí, že obvzlášť mladí Instagramu holdují a zakládají své profily s jasným cílem. Nalákat a zaujmout své nové potenciální zaměstnance. Zkrátka společnosti zjistily, že i Instagram je vedle Facebooku a LinkedIn nyní velkým hráčem. A vám to může usnadnit hledání práce. Zároveň můžete nahlédnout i pod pokličku firmy.
Na Instagramu je kolem dvou milionu Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. To je potřeba vědět, pokud jste firma, která shání mladé lidi, protože právě k této cílové skupině se fotografie dostanou. Celkově má tato sociální síť třetinovou sledovanost oproti Facebooku, ale u určitých cílových skupin může velmi dobře fungovat.
Firmy, které už svůj profil na Instagramu mají, se většinou prezentují tak, aby zaujaly právě mladou generaci. Většinou na profilech společnosti najdou snímky zevnitř firmy. Mohou nahlédnout dovnitř, jak to u nich chodí, dávají tam fotky z akcí, zajímavé momentky. A právě na prostředí a firemní kultuře mladým hodně záleží.
Společnosti zkoušejí na Instagramu nabízet třeba i konkrétní pracovní pozice. Firmy si pochvalují, že tato síť ještě není tolik zahlcená reklamou.
Nejdříve se firmy musejí zamyslet nad tím, k čemu vlastně Instagram potřebují. Pokud jsou cílovkou mladí a firma má kapacitu na tvorbu, nic jí v prezentaci enbrání. Klíčem k úspěchu je využívání autentických fotografií, které jsou však zároveň kvalitní a vizuálně přitažlivé. Ty potom opatřit relevantními hashtagy, které fotky dostanou k lidem, které chceme zaujmout. Nehodí se fotky z fotobank nebo tmavé fotky kolegů zezadu před přesvětleným promítacím plátnem v korporátním stylu.
Důležité je být aktivní v komunikaci s fanoušky, dát prostor k diskusi. Pokud má firma interního zaměstnance, který se péčí o instagramový profil může zabývat pravidelně každý den, nebo dostatek peněz na agenturu, pak má využití této sociální sítě smysl.
Načerpejte další informace
Generace Z se vrhla na trh práce: Co očekávají a čím potrápí zaměstnavatele?
Zapomeňte na kafíčko v deset a pochvalu od šéfa jednou za rok. Na scénu přichází generace Z a s ní i úplně nový pohled na to, jak by měla vypadat práce snů. Jelikož se už narodili s mobilem…
Při pracovním pohovoru můžete klást otázky i vy. Jaké by měly být?
Na pracovních pohovorech se obvykle ptají personalisté nebo šéfové firmy. Někdy se ale stane, že uchazeče o místo vybídnou, aby se na něco zeptal sám. I když vás to může zaskočit, ve…
Zase pozdě? Naučte se chodit včas, pomůže vám to i v kariéře
Chodíte na schůzky pozdě? Škodíte pouze sami sobě. Na tom, jak řídíte svůj čas, závisí váš osobní a profesní úspěch. Pokud neustále nestíháte, dvakrát denně píšete omluvnou SMS a důležité…
Chcete cestovat a pracovat zároveň? Staňte se digitálním nomádem
Sníte o životě světoběžníka, který si kancelář nosí s sebou v batohu? Láká vás prozkoumat exotické destinace a zároveň si vydělávat prací online? Pak je pro vás jako dělaný životní styl…