Co při pohovoru na nové místo určitě neříkat? Poradíme
Chystáte se na pohovor do firmy, kde byste opravdu moc chtěli pracovat? Vzdělání, praxi máte a nyní záleží jen na tom, jaký dojem uděláte na svého nového šéfa, popřípadě personalistu. Poradíme, jak se při pohovoru chovat, které fráze vůbec nevypouštět z úst a jakým tématům či otázkám se raději vyhnout.
Pracovní pohovory jsou běžnou součástí výběrového řízení. Budoucí zaměstnavatel tak chce osobně poznat potencionálního nového pracovníka. To je naprosto přirozené. Personalisté bývají velmi zkušení a velmi často vědí, na jaké reakce uchazeče si dávat pozor a čeho si všímat. Často se ptají na nevinné otázky, které vám budou připadat banální. A nebo zase jejich dotazy někdy v podstatě nemají správnou odpověď a tady personalisté pečlivě sledují vaši reakci.
Zajímá vás, jaký budete mít plat? To je normální a měli byste se to během pohovoru dozvědět, nicméně určitě se na peníze neptejte, sotva se posadíte před personalistu. Je lepší, když téma finančního ohodnocení otevře sám personalista. Pokud ne, můžete se na výši odměny zeptat na konci pohovoru.
V předchozí práci jste skončili kvůli nesnesitelnému šéfovi nebo kolegovi? Určitě to nevytahujte při pohovoru. I když jste třeba v právu, nestaví vás to do dobrého světla. Vysíláte signál ohledně své loajality. Ta bývá pro vedení firmy důležitá a pokud ukážete, že jakmile za sebou zavřete, hned bývalého zaměstnavatele kritizujete před lidmi, které vidíte poprvé v životě, není to dobré.
Během pohovoru nekontrolujte svůj mobilní telefon, nepřijímejte příchozí hovory a raději si vypněte zvonění. Pokud byste činili opak, dáváte tím novému vedení najevo, že pohovor pro vás není důležitý.
Máte zdravotní problémy? Pokud vás neomezují ve výkonu dané pozice, personalistovi o nich nevyprávějte. Právě tak ho nezajímají ani vaše soukormé problémy, tedy také v případě, že to nezasahuje do pracovních povinností.
Připravte si nějaké otázky. Nejraději nějaké, které se budou týkat firmy, její kultury či cílů, které chce dosáhnout. Pokud se vás totiž personalista na konci pohovoru zeptá, jestli máte nějaké otázky a vy odpovíte, že ne, příliš ho nepotěšíte. Projevte upřímný zájem o své možné nové budoucí zaměstnání.
Načerpejte další informace
5 tipů jak efektivně zvládnout home office
Home office se pro spoustu zaměstnanců stal naprostou samozřejmostí, bez které by mnohdy ani na pracovní nabídku nekývli. Jeho rozmach nastal zejména během pandemie Covid, kdy nebylo…
Pozor! Zaměstnavatel může sledovat vaši činnost na počítači!
Zaměstnavatelé samozřejmě chtějí zaměstnance, kteří budou pracovat maximálně výkonně a nenechají se od své práce nikterak vyrušovat. Nadřízený navíc může vaši pracovní náplň celkem snadno…
Nepleťte si ochrannou dobu a ochrannou lhůtu
Ochranná doba a ochranná lhůta sice zní jako dva téměř totožné pojmy, ale nenechte se zmást. Ochranná doba chrání některé zaměstnance před výpovědí, kdežto ochranná lhůta zaručuje alespoň…
Jak dlouho a jak často můžu být u lékaře na propustku?
Návštěva lékaře může pro pracující mnohdy představovat téměř nadlidský úkol. Odcházíte z práce pozdě odpoledne? To už na vás žádný lékař rozhodně čekat nebude. V těchto případech…