Logo Dobrá práce
hledat přihlásit
  • Nabídky práce
  • Práce na e-mail
  • Životopis
    • Vložit životopis
    • Životopis vzor
    • Editace mého životopisu
    • Zapomenuté heslo
  • Poradna
    • Jak napsat životopis
    • Vzor životopisu
    • Vybíráme personální agenturu
    • Jak se chovat u pohovoru
  • Agentury / úřady
    • Agentury práce
    • Pracovní úřady
  • Pro firmy
    • Ceník
    • Hledat zaměstnance
    • Jak napsat pracovní inzerát
    • Přihlásit do administrace
  • Přihlásit

Najděte si dobrou práci...



Rozšířené vyhledávání



Díky cookies u nás najdete Dobrou práci

Cookies nám na našich webech pomáhají lépe pochopit, co hledáte a jak s nimi pracujete. Díky nim vám můžeme zobrazit vhodnější nabídky práce a další obsah určený pro vás.
Laskavě vás proto žádáme o udělení souhlasu pro využívání cookies pro potřeby osobního nastavení, statistik a cílení.
Pokud vám výchozí nastavení nevyhovuje, můžete si nastavit vlastní (nezdrží vás to déle než 5 minut).

Souhlasím a chci pokračovat
vlastní nastavení

Co při pohovoru na nové místo určitě neříkat? Poradíme


zdroj: pixabay.com

Chystáte se na pohovor do firmy, kde byste opravdu moc chtěli pracovat? Vzdělání, praxi máte a nyní záleží jen na tom, jaký dojem uděláte na svého nového šéfa, popřípadě personalistu. Poradíme, jak se při pohovoru chovat, které fráze vůbec nevypouštět z úst a jakým tématům či otázkám se raději vyhnout.

Pracovní pohovory jsou běžnou součástí výběrového řízení. Budoucí zaměstnavatel tak chce osobně poznat potencionálního nového pracovníka. To je naprosto přirozené. Personalisté bývají velmi zkušení a velmi často vědí, na jaké reakce uchazeče si dávat pozor a čeho si všímat. Často se ptají na nevinné otázky, které vám budou připadat banální. A nebo zase jejich dotazy někdy v podstatě nemají správnou odpověď a tady personalisté pečlivě sledují vaši reakci.

Zajímá vás, jaký budete mít plat? To je normální a měli byste se to během pohovoru dozvědět, nicméně určitě se na peníze neptejte, sotva se posadíte před personalistu. Je lepší, když téma finančního ohodnocení otevře sám personalista. Pokud ne, můžete se na výši odměny zeptat na konci pohovoru.

V předchozí práci jste skončili kvůli nesnesitelnému šéfovi nebo kolegovi? Určitě to nevytahujte při pohovoru. I když jste třeba v právu, nestaví vás to do dobrého světla. Vysíláte signál ohledně své loajality. Ta bývá pro vedení firmy důležitá a pokud ukážete, že jakmile za sebou zavřete, hned bývalého zaměstnavatele kritizujete před lidmi, které vidíte poprvé v životě, není to dobré.

Během pohovoru nekontrolujte svůj mobilní telefon, nepřijímejte příchozí hovory a raději si vypněte zvonění. Pokud byste činili opak, dáváte tím novému vedení najevo, že pohovor pro vás není důležitý.

Máte zdravotní problémy? Pokud vás neomezují ve výkonu dané pozice, personalistovi o nich nevyprávějte. Právě tak ho nezajímají ani vaše soukormé problémy, tedy také v případě, že to nezasahuje do pracovních povinností.

Připravte si nějaké otázky. Nejraději nějaké, které se budou týkat firmy, její kultury či cílů, které chce dosáhnout. Pokud se vás totiž personalista na konci pohovoru zeptá, jestli máte nějaké otázky a vy odpovíte, že ne, příliš ho nepotěšíte. Projevte upřímný zájem o své možné nové budoucí zaměstnání.

 

Autor: Dobrá práce.cz

Hodnocení: 24 0   100 % (127 hodnocení)
Sdílet

Další články

V roce 2020 si díky svátkům užijeme prodloužené víkendy (Následující článek)
Číšníci a servírky to nemají jednoduché. Co je nejvíc vytáčí?
Manželé by měli navzájem znát výši svých příjmů. Můžete si ji zjistit přímo u zaměstnavatele (Předchozí článek)
Zobrazit další články na téma práce

Poradna

  • Jak správně napsat životopis
  • Vybíráme personální agenturu
  • Jak se chovat u pohovoru
  • Články na téma práce
více
  • Ochrana osobních údajů
  • Práce na e-mail, mobilní aplikace
  • Katalog pracovních agentur
  • O portálu, kontakt

For employers / Post Job English orders

© 2023 Dobra Prace.cz Všechna práva vyhrazena

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie - nastavení cookies