Co při pohovoru na nové místo určitě neříkat? Poradíme
Chystáte se na pohovor do firmy, kde byste opravdu moc chtěli pracovat? Vzdělání, praxi máte a nyní záleží jen na tom, jaký dojem uděláte na svého nového šéfa, popřípadě personalistu. Poradíme, jak se při pohovoru chovat, které fráze vůbec nevypouštět z úst a jakým tématům či otázkám se raději vyhnout.
Pracovní pohovory jsou běžnou součástí výběrového řízení. Budoucí zaměstnavatel tak chce osobně poznat potencionálního nového pracovníka. To je naprosto přirozené. Personalisté bývají velmi zkušení a velmi často vědí, na jaké reakce uchazeče si dávat pozor a čeho si všímat. Často se ptají na nevinné otázky, které vám budou připadat banální. A nebo zase jejich dotazy někdy v podstatě nemají správnou odpověď a tady personalisté pečlivě sledují vaši reakci.
Zajímá vás, jaký budete mít plat? To je normální a měli byste se to během pohovoru dozvědět, nicméně určitě se na peníze neptejte, sotva se posadíte před personalistu. Je lepší, když téma finančního ohodnocení otevře sám personalista. Pokud ne, můžete se na výši odměny zeptat na konci pohovoru.
V předchozí práci jste skončili kvůli nesnesitelnému šéfovi nebo kolegovi? Určitě to nevytahujte při pohovoru. I když jste třeba v právu, nestaví vás to do dobrého světla. Vysíláte signál ohledně své loajality. Ta bývá pro vedení firmy důležitá a pokud ukážete, že jakmile za sebou zavřete, hned bývalého zaměstnavatele kritizujete před lidmi, které vidíte poprvé v životě, není to dobré.
Během pohovoru nekontrolujte svůj mobilní telefon, nepřijímejte příchozí hovory a raději si vypněte zvonění. Pokud byste činili opak, dáváte tím novému vedení najevo, že pohovor pro vás není důležitý.
Máte zdravotní problémy? Pokud vás neomezují ve výkonu dané pozice, personalistovi o nich nevyprávějte. Právě tak ho nezajímají ani vaše soukormé problémy, tedy také v případě, že to nezasahuje do pracovních povinností.
Připravte si nějaké otázky. Nejraději nějaké, které se budou týkat firmy, její kultury či cílů, které chce dosáhnout. Pokud se vás totiž personalista na konci pohovoru zeptá, jestli máte nějaké otázky a vy odpovíte, že ne, příliš ho nepotěšíte. Projevte upřímný zájem o své možné nové budoucí zaměstnání.
Načerpejte další informace
Ženy u nás mají za stejnou práci stále méně než muži. Jak s pay gapem bojovat?
V České republice stále přetrvává takzvaný pay gap neboli rozdíl v platech mezi muži a ženami. Ačkoliv se může zdát, že v 21. století by měla být rovnost mezi pohlavími samozřejmostí,…
Home office – tipy, jak o něj požádat a dlouhodobě si ho udržet
Máte práci, kde by bylo možné sem tam pracovat z domova? Nakonec proč ne, jen si pořádně rozmyslete, zda jste na to ten správný typ. Také je potřeba to vhodným způsobem navrhnout šéfovi.…
5 tipů, jak na správný dress code do práce – zapomeňte na sandále, pantofle i tílko na ramínka
Pravidla oblékání tzv. dress code se liší podle toho, kde pracujete. Jiný bude v kanceláři úřadu, v obchodní firmě a jiný třeba v baru. V tomto směru jsou úlevou organizace a firmy, kde…
4 typy kolegů, na které opravdu nechcete v práci narazit
Našli jste konečně práci svých snů, skutečně vás baví, peníze také nejsou špatné, šéf ujde a přece přemýšlíte o změně. Příčinou mohou být kolegové, na které natrefíte. Je několik typů,…