Logo Dobrá práce
hledat přihlásit
  • Nabídky práce
  • Práce na e-mail
  • Životopis
    • Vložit životopis
    • Životopis vzor
    • Editace mého životopisu
    • Zapomenuté heslo
  • Poradna
    • Jak napsat životopis
    • Vzor životopisu
    • Vybíráme personální agenturu
    • Jak se chovat u pohovoru
  • Agentury / úřady
    • Agentury práce
    • Pracovní úřady
  • Pro firmy
    • Ceník inzerce
    • Koupit kredity
    • Hledat zaměstnance
    • Přihlásit do administrace
    • Jak napsat pracovní inzerát
    • Otázky/odpovědi
    • Pricing
  • Přihlásit

Najděte si dobrou práci...



Rozšířené vyhledávání



Na stránkách Dobraprace.cz, které jsou funkčně propojeny se skupinou pracovních webů fungujících pod hlavičkou Dobrá Práce používáme cookies. I my vás tak musíme obtěžovat a požádat s jejich uživáním o SOUHLAS. Pokud vám to tedy nevadí, stiskněte VÍCE NEOBTĚŽOVAT.
více zde / odmítnout / předvolby

Neberte texty inzerátů úplně vážně. Často jsou požadavky nesplnitelné


zdroj: pixabay.com

Jste právě ve fázi hledání nové práce a pročítáte inzeráty? Tak určitě znáte ten pocit, když si pročtete požadavky některých firem. Mají tak vysoké nároky, že zklamaně zase noviny zavřete. Dozvíte se totiž, že ani tak nehledají nového zaměstnance jako spíš supermana, který ovládá přes řeči, počítače, komunikaci úplně všechno. Navíc musí být flexibilní, adaptabilní, kreativní zkrátka dokonalý. Nezoufejte a nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko. Prozradíme vám, proč je dobré pracovní nabídky číst trochu jinýma očima. Inzeráty jsou totiž dost specifická kategorie textů.

Otevřeli jste nabídku, ale po přečtení požadavků vám spadla brada? Firma hledala někoho naprosto dokonalého. Borce, který (hrubým odhadem) zastane práci za dva až tři lidi a ani se přitom nezadýchá. I když to původně vypadalo zajímavě, odradilo vás to. Možná to i nepříjemně koplo do vašeho sebevědomí.

Firmy píšou inzeráty někdy s pocitem, že pokud do něj dají hodně informací, uchazeč na druhé straně si řekne: „Super, takovou pestrou práci přesně chci!“ No a ono se spíš kolikrát stane, že potencionální uchazeč reaguje naopak. Řekne si, že na to asi nemá.

Inzeráty proto čtěte s nadhledem. Často to není o tom, že musíte splňovat vše, co je tam napsané. Je dost možné, že se firma prostě jen snaží, aby její nabídka působila atraktivně. Klidně na inzerát, který vás zaujal odpovězte, i když nesplňujete úplně všechny požadavky. Nabídku pak posuzujete z hlediska: zní zajímavě – nezní zajímavě. Pokud zní, pošlete životopis a jste zvědaví, co se o práci a firmě dozvíte na pohovoru. Protože až tam dochází k osobnímu kontaktu a můžete si vyjasnit vzájemná očekávání.

Nečtěte pracovní inzerát jako nákupní seznam, ve kterém si budete odškrtávat: tohle mám, tohle nemám. Posuzujte ho jako celek. Je ta práce zajímavá? Je ta firma zajímavá? Dělá věci, u kterých chcete profesně být? Pak to prostě zkuste – nejhorší, co se může stát je, že vás nevyberou. Obecně se doporučuje na inzerát odpovědět, pokud splňujete alespoň 80 % požadavků. Můžeme vás ujistit, že 100 % nemá nikdo.

Zdroj: jobs.cz

Autor: Dobrá práce.cz

Hodnocení: 0 0   100 % (0 hodnocení)
Sdílet

Další články

Pohled prodavačů: Se zákazníky to není jednoduché. Jsou někdy agresivní, nadřazení a nepříjemní (Následující článek)
Odkládat si část platu na horší času je dobrý nápad. Ne každý to dokáže
Ochutnávač psího jídla nebo uklízeč veřejných toalet. To dělat nechcete (Předchozí článek)
Zobrazit další články na téma práce

Poradna

  • Jak správně napsat životopis
  • Vybíráme personální agenturu
  • Jak se chovat u pohovoru
  • Články na téma práce
více
  • Ochrana osobních údajů
  • Práce na e-mail, mobilní aplikace
  • Katalog pracovních agentur
  • O portálu, kontakt

For employers / Post Job English orders

© 2022 Dobra Prace.cz Všechna práva vyhrazena

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie - nastavení cookies