Logo Dobrá práce
hledat přihlásit
  • Nabídky práce
  • Práce na e-mail
  • Životopis
    • Vložit životopis
    • Životopis vzor
    • Editace mého životopisu
    • Zapomenuté heslo
  • Poradna
    • Jak napsat životopis
    • Vzor životopisu
    • Vybíráme personální agenturu
    • Jak se chovat u pohovoru
  • Agentury / úřady
    • Agentury práce
    • Pracovní úřady
  • Pro firmy
    • Ceník
    • Hledat zaměstnance
    • Jak napsat pracovní inzerát
    • Přihlásit do administrace
  • Přihlásit

Najděte si dobrou práci...



Rozšířené vyhledávání



  1. Dobrá práce.cz
  2. Poradna
  3. Pochválil by vás profesor z Básníků za pořádek na pracovním stole?

Pochválil by vás profesor z Básníků za pořádek na pracovním stole?

11. 2. 2018 | redakce DobráPráce.cz

zdroj: pixabay.com

Pamatujete si na známou scénu z Básníků týkající se pracovního stolu a jeho uspořádání? Něco na tom je. Rozházené pracovní místo a stůl plný papírů? Můžete tak snadno ztratit z dohledu důležité dokumenty, ale navíc budete na své kolegy působit chaoticky. Pracovní nepořádek totiž může snižovat produktivitu, a proto se uvádí, že by 50% pracovní plochy mělo být volných.

Pro řadu firem je nepořádek na pracovních stolech velké téma. Často zakazují i rodinné fotky a odložené hrnky od kávy.

V knize Jak nebýt perfektní, ale úspěšný od Simone Jansonové najdete návod, jak do hodiny uklidit stůl. Jde o čtyři kroky, na každý potřebujete 15 minut a nikdo vás nesmí rušit.

V prvních 15 minutách si připravte strategii: co je cílem úklidu, jak má vypadat výsledek. Přisuňte odpadkový koš, pořadače a zkontrolujte, zda máte v úložných prostorech stolu místo.
Dalších 15 minut vše, co máte na stole, rozdělujte na tři hromádky: A – věci, které chcete ponechat, B – papíry, na něž se musíte ještě podívat, C – to, co můžete vyhodit do koše.
Čtvrt hodiny máte na to, abyste roztřídili papíry ze skupiny B. Jednu část přesunete na hromadu A, druhou do koše. V časové tísni jste nekompromisní.
Posledních 15 minut zařadíte věci z hromady A do úložného systému. Netřiďte dokumenty tematicky, ale nejlépe podle abecedy, a to podle lidí, projektů či témat. A vysypte koš.

Pojetí úklidu pracovního stolu jako vědní disciplíny může vyvolávat schovívavý úsměv, v mnoha firmách k tomu však nemají daleko. Haldy papírů, uprostřed vykukuje monitor počítače, rozjedená svačina a další harampádí, takové obrazy firmy většinou netolerují.

Dokonce někde mají i pravidlo, že před odchodem si zaměstnanci musejí své pracovní místo uklidit a srovnat. Podle odborníků jsou v tomto směru nejsystematičtější asijské společnosti, ale také třeba firmy z Německa. Důraz na uspořádání věcí na stole kladou zejména tam, kde se zaměstnanci dostávají do styku s klienty - to platí třeba pro banky. Naopak volnější pravidla panují v reklamě či médiích.

Na podobné nařízení má firma plné právo. Prostor v kanceláři je totiž pracovištěm, nikoliv soukromým prostředím dotyčného zaměstnance. Důvodem může být také bezpečnost práce, ale také zabezpečení klientských informací.

Při úklidu pracovní desky je důležité omezit se na nejdůležitější věci, které musíte mít stále po ruce. V rámci každodenní práce potřebujete počítač, telefon, malou kartotéku, stojan na kancelářské potřeby a případně tiskárnu nebo fax. Všechno ostatní by mělo mít své místo jinde. Stejný postup byste měli aplikovat i na pracovní plochu počítače. Zredukujte počet ikon na minimum a naučte se pracovat se složkami tak, abyste vždy našli co hledáte. Když budete udržovat obě plochy čisté, budete mít vše lépe pod kontrolou.

Autor: Dobrá práce.cz

Hodnocení: 0 0   100 % (0 hodnocení)
Sdílet

Načerpejte další informace

zdroj: Unsplash.com, Nenechte se převálcovat kritikou od nadřízeného!
Aktualizováno: 21. 5. 2025

Jak snést kritiku v zaměstnání

Šéf si vás zavolá na kobereček, okamžitě se vám sevře žaludek a jdete do kanceláře jako na popravu? Nebo si naopak z jeho kritiky absolutně nic neděláte a dál fungujete v zajetých…

zdroj: unsplash.com, Agenturní zaměstnání vám může přinést cenné zkušenosti!
15. 5. 2025

Výhody a nevýhody agenturního zaměstnávání

Střídáte brigády, ale raději byste měli stálejší zaměstnání? Nebo naopak nemůžete sehnat kvalifikované zaměstnance do firmy? Agenturní zaměstnávání může být řešením jak pro firmy, tak…

Zdroj: unsplash.com, Máte nárok účastnit se tábora jako vedoucí či instruktor.
Aktualizováno: 7. 5. 2025

Jak požádat o volno, když chci odjet jako táborový vedoucí?

Dobrovolnická práce s dětmi je nejen záslužná, ale také časově náročná. Co když potřebujete volno v práci, protože se chcete odjet na letní tábor jako vedoucí nebo zdravotník?…

Zdroj: unsplash.com, Zálohu na výplatu vám nemusí zaměstnavatel povolit.
29. 4. 2025

Vše, co potřebujete vědět o záloze na výplatu

Záloha na mzdu či plat může poskytnout určitou finanční injekci, když vám vzniknou nečekané výdaje a do výplatního termínu zbývá ještě mnoho dní. Nemusíte si tak zbytečně brát půjčku a…

Zobrazit další články na téma práce

Poradna

  • Jak správně napsat životopis
  • Vybíráme personální agenturu
  • Jak se chovat u pohovoru
  • Články na téma práce
více
  • Ochrana osobních údajů
  • Práce na e-mail, mobilní aplikace
  • Katalog pracovních agentur
  • O portálu, kontakt

For employers / Post Job English orders

© 2025 Dobra Prace.cz Všechna práva vyhrazena

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie - nastavení cookies