Jdete po poradě nadšeně pracovat nebo raději na panáka?

Máte rádi firemní porady? Myslíte, že mají smysl? Jak to vypadá u vás? Jde o příjemné potkání, kde si ujasníte své cíle a způsob, jak jich dosáhnout? Nebo je to nuda, že stěží udržíte oči otevřené. Někdy také bývají porady několikahodinovým výstupem nadřízného, kdy není nouze o výborné herecké výkony, jejichž smyslem je pošikanovat podřízené a ukázat svou sílu. Lidé z ní odcházejí zničení, ponížení a rovnou někam na panáka. Rozhodně nejsou plni elánu do plnění pracovních úkolů.
Možná právě poslední dva typy porad jsou příčinou toho, že je lidé příliš nemilují a považují za ztrátu času. Pracovní porady by přitom měly být nezbytnou součástí pracovního procesu. Při dobrém vedení mohou být jednoznačným přínosem. Stmelují tým, usnadňují komunikaci. Zkrátka záleží na tom, kdo poradu vede.
Zásady dobré porady
Správné načasování. Účastníkům metingu by měl termín vyhovovat, neměl by je zdržovat od práce. Šéf porady by měl jasně stanovit její cíl a držet se ho. Pokud to neudělá, debata by se mohla rozmělnit do několika témat a nevyřeší se nic. Stanovit účastníky porady. Měl by to být co nejmenší počet lidí a každý by měl mít svou úlohu. Není třeba vést poradu s velkým počtm lidí, každý má na věc svůj názor a dobrat se výsledku není jednoduché. Stačí lidé, kteří jsou v řešném tématu důležití a mají v něm svou úlohu.
Dobré je i určit konec porady a dodržet ho.
Typy porad
Záleží také na typu porady. Je jich několik a také se podle toho od nich něco jiného očekává.
Formální porada - jedná se o pravidelné porady managementu a řeší se připravené body programu
Účelová porada - svolávají se dopředu, program není pevně stanovený a řeší se na základě operativního problému.
Řešitelská porada - řeší se technické, konstrukční nebo technologické problémy.
Informační porada - dochází zde k výměně jednotlivých názorů např. briefingy ( informativní schůzka, tisková konference).
Co poradu pokazí?
Nekonečné natahování, nulový obsah a žádný výsledek. Porady, které probíhají chaoticky a bez kontroly času, jsou neustále něčím nebo někým přerušované, jsou plné agrese nebo naopak nezájmu, mohou rozvrátit celý tým i snažení.
Důsledky:
Nespokojený tým lidí během schůzky (ztráta dobré nálady)
Nechuť po takové poradě něco tvořit (ztráta kreativity)
Nrogramovaná otrávenost lidí k příštímu mítinku (ztráta motivace)
Zeslabování autority vedoucího pracovníka (ztráta energie a vztahů)
Další články
Ženy u nás mají stále méně než muži. Za stejnou práci (Následující článek)Také vám někdy není jasné, koho to firma vlastně hledá? Některé názvy profesí vysvětlíme
Aby vás nezahltily hromady mailů (Předchozí článek)
Zobrazit další články na téma práce