Logo Dobrá práce
hledat přihlásit
  • Nabídky práce
  • Práce na e-mail
  • Životopis
    • Vložit životopis
    • Životopis vzor
    • Editace mého životopisu
    • Zapomenuté heslo
  • Poradna
    • Jak napsat životopis
    • Vzor životopisu
    • Vybíráme personální agenturu
    • Jak se chovat u pohovoru
  • Agentury / úřady
    • Agentury práce
    • Pracovní úřady
  • Pro firmy
    • Ceník
    • Hledat zaměstnance
    • Jak napsat pracovní inzerát
    • Přihlásit do administrace
  • Přihlásit

Najděte si dobrou práci...



Rozšířené vyhledávání



  1. Dobrá práce.cz
  2. Poradna
  3. Nosíte si práci domů? Nestíháte? Vyzkoušejte 5 tipů, jak na time management

Nosíte si práci domů? Nestíháte? Vyzkoušejte 5 tipů, jak na time management

Aktualizováno: 5. 3. 2024 | Jakub Janíček

Máte málo času na rodinu, přátele i svoje zájmy? Máte pocit, že v práci nestíháte, vracíte se až večer a nosíte si práci domů? Víkendy neexistují? Je třeba něco změnit. Můžete si časovou tíseň způsobovat sami nebo je prostě ten pravý čas odejít a najít si novou práci.

Nosíte si práci domů? Nestíháte? 5 tipů, jak na time management | Ilustrativní obrázek – zdroj: Pexels.com
Nosíte si práci domů? Nestíháte? 5 tipů, jak na time management | Ilustrativní obrázek – zdroj: Pexels.com

Obsah článku

  • 1. Poznejte se
  • 2. Stanovte si hranice
  • 3. Prioritizujte úkoly
  • 4. Eliminujte neproduktivní činnosti
  • 5. Odpojte se během dovolené

Pokud se víkendy zdají být vzdáleným snem a večery trávíte prací místo odpočinku s rodinou nebo přáteli, je čas přehodnotit váš přístup k time managementu. Naučit se efektivně spravovat svůj čas vám pomůže zlepšit vaši pohodu v pracovním i osobním životě. Vyzkoušejte našich 5 tipů a uvidíte, že práce může být někdy i zábava.

Ukažte mi nejnovější nabídky práce

1. Poznejte se

Prvním krokem k lepšímu time managementu je sebepoznání. Možná máte problém říct „ne“ a neustále přijímáte více úkolů, než je zdrávo. Nebo možná sami sobě nakládáte příliš mnoho práce. V obou případech je důležité naučit se odmítat nebo delegovat úkoly.

Vědomí vlastních limitů a schopnost jejich komunikace vám pomůže snížit vaši pracovní zátěž. Problematická může být i samotná náplň práce. Pokud byla vaším snem práce designéra a místo toho sedíte každý den v kanceláři a zvedáte telefony, bude lepší se poohlédnout po kreativnějším zaměstnání.

2. Stanovte si hranice

Důležité je také stanovit si jasné hranice mezi pracovním a osobním časem. Pokud máte v práci hotovo, není důvod zůstávat přesčas. Odcházení z práce včas by mělo být normou, ne výjimkou. Tímto způsobem si zajistíte více času na relaxaci a záliby mimo pracovní prostředí. Pozor si dejte také na syndrom vyhoření.

3. Prioritizujte úkoly

Neřešte několik úkolů najednou, ani jeden nebude splněn dobře. Hezky jeden po druhém, napište si ráno seznam na kus papíru a hotové si odškrtávejte. Budete mít dobrý pocit, že vám to jde– a  skutečně tomu tak bude.

4. Eliminujte neproduktivní činnosti

Věnování příliš mnoho času činnostem, jako je odpovídání na e-maily, může zbytečně prodloužit vaši pracovní dobu. Naučte se tyto úkoly vykonávat co nejefektivněji a bez zbytečného otálení. Budete moci věnovat více času důležitějším úkolům.

Kromě toho myslete i na pravidelný pohyb. Pokud velkou část vašeho času zahrnuje práce v sedě, začleňte do svého pracovního plánu pravidelné přestávky. Zvýšíte tak svoji produktivitu a dovolíte mozku, aby si na chvíli odpočinul.

5. Odpojte se během dovolené

Pokud odjedete na dovolenou, vypněte se. A to včetně telefonu a notebooku. Nevyřizujte během dovolené služební věci, jinak budete mít pocit, že jste nikde ani nebyli. Je nutné vypnout alespoň na 14 dní v kuse, týden je málo. V některých firmách přímo dva týdny dovolené nařizují.

Práce nás živí a je fajn, když nás baví. Čas na odpočinek a relaxaci je však nutností, jen tak můžete podávat dobré výkony delší dobu. Nebojte se na chvíli vypnout a zbytečně si neničte své fyzické i psychické zdraví. Případné zdravotní problémy vám práci jenom více zkomplikují.

O autorovi:
Jakub Janíček

Jakub Janíček je náš obsahový specialista. Věnuje se především přípravě textů o pracovní tématice a obsahové strategii webu DobraPrace.cz jako celku.

https://www.linkedin.com/in/kubajanicek/
  • Pro zaměstnance:
  • Pracovní výzvy
Hodnocení: 0 0   100 % (0 hodnocení)
Sdílet

Načerpejte další informace

Zdroj: unsplash.com, Máte nárok účastnit se tábora jako vedoucí či instruktor.
Aktualizováno: 7. 5. 2025

Jak požádat o volno, když chci odjet jako táborový vedoucí?

Dobrovolnická práce s dětmi je nejen záslužná, ale také časově náročná. Co když potřebujete volno v práci, protože se chcete odjet na letní tábor jako vedoucí nebo zdravotník?…

Zdroj: unsplash.com, Zálohu na výplatu vám nemusí zaměstnavatel povolit.
29. 4. 2025

Vše, co potřebujete vědět o záloze na výplatu

Záloha na mzdu či plat může poskytnout určitou finanční injekci, když vám vzniknou nečekané výdaje a do výplatního termínu zbývá ještě mnoho dní. Nemusíte si tak zbytečně brát půjčku a…

Zdroj: unsplash.com, Nepodceňujte symptomy burnoutu!
Aktualizováno: 16. 4. 2025

Jak přecházet syndromu vyhoření

Syndrom vyhoření se stává čím dál tím více běžnějším onemocněním, kterým trpí pracovníci v nejrůznějších profesích. Poradíme vám, jak syndromu vyhoření co nejefektivněji přecházet a co…

Zdroj: AI canva.com, Jak se chovat na Úřadu práce
9. 4. 2025

Jak se připravit na Úřad práce

Ocitli jste se bez zaměstnání a co teď? Vaše první cesta pravděpodobně povede na Úřad práce. Víte, jaké výhody plynou z registrace na Úřadu práce, a naopak jaké máte vy jako uchazeč o…

Zobrazit další články na téma práce

Poradna

  • Jak správně napsat životopis
  • Vybíráme personální agenturu
  • Jak se chovat u pohovoru
  • Články na téma práce
více
  • Ochrana osobních údajů
  • Práce na e-mail, mobilní aplikace
  • Katalog pracovních agentur
  • O portálu, kontakt

For employers / Post Job English orders

© 2025 Dobra Prace.cz Všechna práva vyhrazena

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie - nastavení cookies