Od dubna si to možná zaměstnavatelé s home officem raději rozmyslí


zdroj: pixabay.com

Představte si, že jste majitel firmy a poskytujete svým zaměstnancům velmi ceněný benefit a to možnost práce z domova - tzv. home office. Od dubna příštího roku podle novely zákoníku práce byste se měl snažit zajistit takovým pracovníků dostatečný sociální kontakt, dostatek světla, platit internet i elektřinu a nebo třeba i hlídat, aby prostředí pracovníka bylo bezpečné. Tak to jako majitel firmy tento benefit raději zruším. A přesně toho se obávají například politici z TOP 09 nebo České pirátské strany. Reagují tak na návrh novely ministerstva práce a sociálních věcí.

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová označila při projednávání v parlamentu novelu zákoníku práce za kompromisní. Cílem je podle ní prohloubit flexibilitu pracovněprávních vztahů a současně posílit ochranu zaměstnance.

Práci z domova často využívají lidé, kteří se potřebují soustředit, ale v zaměstnání sedí s desítkami kolegů v open space kanceláři. Dojíždějícím zase ušetření čas, který by zbytečně strávili cestováním, rodičům malých dětí pak poskytne větší flexibilitu. V případě nastupujícího nachlazení nebo chřipky může home office posloužit i jako ochrana před šířením nemoci po celé kanceláři.

Systém občasné práce z domova dnes ve většině firem funguje bez větších problémů, v podstatě se obě strany domluví a pak už záleží jen na důvěře.

Podle novely by měl zaměstnavatel hradit náklady, které prokazatelně souvisí s prací z domova, tedy třeba připojení k internetu nebo telefon. Pokud zaměstnanec nemá vlastní počítač a potřebné programové vybavení, měla by mu ho firma poskytnout. Pracovník se bude muset navíc proškolit a podpisem stvrdit, že má doma bezpečné pracovní prostředí.

Vypadá to však, že spíše zkomplikuje život většině lidí, kteří využívají home office jako benefit třeba jeden den v týdnu. Než by firmy řešily další nové povinnosti, řeknou mnohé svým zaměstnancům: Pracovat odteď budete jen v práci.

Někomu home office sedět nemusí

Přestože práce z domova je pro většinu lidí benefitem, někdo ji zvládat nemusí. Jde o lidi, kteří si neumí zorganizovat svůj čas, trpí prokrastinací, jsou nespolehliví a neumějí komunikovat na dálku. Také je otázkou, aby vám časem nechyběl sociální kontakt, také osobní domluva je vždy lepší než po telefonu a můžete se odtrhnout od aktuálního dění v oboru.

Jak nejlépe zvládnout práci z domova?

1.Nastavte si režim stejně, jako byste chodili do práce a dodržujte jej.
2.Vybudujte si svou kancelář nebo alespoň pracovní kout.
3.Začněte pracovat o půl hodiny dříve, než plánujete. Projděte si sociální sítě, emaily, atd., aby vás tyto činnosti neodváděly od práce.
4.Pracujte v denní době, která vám nejvíce vyhovuje.
5.Udržujte kontakt jak se svými kolegy, tak s lidmi ve svém okolí, abyste se necítili osamoceni.
6.Často vyrážejte do společnosti.
7.Nevěnujte práci celý den. Práce z domova může svádět k tomu, že ji vykonáváte po celý den, i když s malými přestávkami.
8.Nepracujte v pyžamu. Mohlo by to ve vás vyvolávat klamný pocit, že nic dělat nemusíte.

 

Autor:

Zobrazit další články na téma práce



Doporučte článek svým známým


Přeposlat nabídku na email
... anebo vytisknout nabídku
Sdílet Google+

Čtěte

Vtípky a legrácky v práci. Poškádlete kolegy

Práce je samozřejmě vážná a důležitá věc, ale aby nás to v ní bavilo, je fajn, když tam...

Mladí mění práci často. Někdy jen tak z touhy po změně

Mladí Češi často mění práci. A někdy ani nemají pádný důvod,  prostě jen chtějí...

Práci máte, ale bude se vám ve firmě líbit? Poradíme, jak to zjistit

Zdá se, že jste našli práci, kde by vás to nejen dobře živilo ale i bavilo. Teď jen ještě...

více
přihlášení pro uchazeče  |  registrace